BETHLEN GÁBOR TECHNIKUM

wiki wiki googlephoto youtube fb akadalymentes v2

Szakmai tanárok bemutatkozásai

1984-ben kezdtem a pályámat a Marx Károly Közgazdaságtudományi Egyetemen szerzett közgazdász tanár gazdálkodástudományi szakon diplomámmal, és azóta is az oktatásban dolgozok. Mérlegképes könyvelőként a versenyszférában is tevékenykedtem, de fő hivatásom mindig a tanítás volt.

A Bethlen Gábor Szakgimnáziumban 2013 óta dolgozok, jelentős szerepem volt az OKJ-és Pénzügyi-számviteli ügyintéző képzés bevezetésében mind nappali és esti munkarendben. Örömmel tölt el ha látom, hogy tanítványaim az érettségit követően a pénzügyi-számviteli ügyintéző képesítés megszerzését követően itt az intézményben tanulnak tovább – Vállalkozási mérlegképes könyvelőként - és szereznek piacképes felsőfokú szakmai végzettséget.

Büszke vagyok azokra a tanítványokra, akik a szakirányú felsőoktatásban szereznek diplomát az OKJ-és képesítésük mellett. Nagyra értékelem az esti tagozatos képzésben résztvevők kitartását és munkamorálját és személyes sikeremnek érzem eredményes vizsgájukat.

Végzettség: közgazdász tanár, Vállalkozási mérlegképes könyvelő Tapasztalat:oktatás, képzésszervezés, vizsgáztatás Oktatott tantárgyak: Gazdasági és jogi ismeretek, Gazdálkodási ismeretek, Számviteli alapismeretek, Adózási alapismeretek, Projektfolyamatok követése, Projektfinanszírozás, Projekttervezés

Végzettségem szerint okleveles közgazdász vagyok. A pályám során fokozatosan „sodródtam” a jelenlegi szakmám felé. Eredetileg ugyanis épületgépészként végeztem, bár csak rövid ideig dolgoztam az építőiparban. Hamarosan ingatlangazdálkodási területre kerültem, majd egy olyan céghez, mely a vagyongazdálkodás mellett könyveléssel is foglalkozott. Innen már egyenes út vezetett a közgazdasági felsőoktatásba, ahol előbb informatikus közgazdászként, azután gazdálkodási szakon diplomáztam, majd a Gazdálkodás- és szervezéstudományok terén PhD doktori fokozatot szereztem.

A gazdasági pályafutásom az ingatlangazdálkodással indult, majd ingatlan befektetések tervezésével, később pedig vagyonértékeléssel kezdtem foglalkozni. A könyvvezetés területére az átmenetet pont a vagyonértékelés jelentette számomra, melyhez elengedhetetlen az alapos pénzügyi és számviteli felkészültség. Ezt követően több könyvelőirodánál is dolgoztam, ill. dolgozom jelenleg is. Az oktatással 20 évvel ezelőtt kezdtem el foglalkozni, először vagyongazdálkodási területen, majd később a pénzügyi-számviteli szakképzésben is.

2017 óta tanítok a Bethlenben. Hétköznapokon 8 órai munka után érkezem ide csakúgy, mint a tanulóim többsége. Ennek ellenére többnyire jó hangulatúak az órák, így alapvetően jól érzem itt magam. A könyvelőt az adatrögzítőtől az különbözteti meg, hogy a jó könyvelő ismeri és érti az üzleti folyamatokat is, ezért az oktatás során különösen fontosnak tartom az elméletnek a gyakorlattal való összekapcsolását. A szakma szépsége szerintem abban áll, hogy újabb és újabb cégeket ismersz meg, belelátsz azok belső folyamataiba, egyre többet tudsz meg a menedzsmentjükről, a termékeikről, szolgáltatásaikról, partnereikről. Látod a cégek sikereit, szembesülsz azok esetleges kudarcaival és megpróbálsz mindezekből te magad is tanulni. Alapvetően hiányszakmáról van szó, mely megfelelő jövedelemmel és karrier lehetőséggel kecsegtet. Nem szabad elfelejteni azonban, hogy ehhez nem elég a könyvelői végzettség, hanem szükség van nyelvtudásra és természetesen a szakmai ismeretek folyamatos naprakészen tartására, ill. bővítésére is.

Kifejezett hitvallásom, vagy példaképem nincs. Próbálok normális és boldog éltet élni mind a munkámban, mind a magánéletemben. Igyekszem nem belegázolni másokba, de a véleményemet bátram felvállalom, és mindig hajlandó vagyok érdemben megvitatni azt. Büszke vagyok a publikációimra, továbbá azokra a szakmai javaslataimra, melyek az évek során megvalósultak és utóbb sikeresnek is bizonyultak. Természetesen a legbüszkébb azokra a hallgatóimra vagyok, akiknek sikerült megszerezniük az áhított oklevelet, ill. bizonyítványt.

1988. Július 4-én kezdtem dolgozni Veszprémben, a MÁV-nál, mint vezető jegyvizsgáló. Még csak ismerkedtem a vasút nyelvezetével, de már akkor tudtam, a vasút, a vasúti közlekedés számomra örök szerelem. Gyermekeim születése után továbbképeztem magam, és az egyetemeken fantasztikus tanárok tanítottak. Már akkor éreztem, hogy én is tanítani szeretnék. Diploma szerzés után, több iskolában tanítottam óraadó tanárként.

Kedvenc tantárgyaim a közlekedési ismeretek, közlekedési földrajz, és az üzemvitel. A Bethlen Gábor Szakgimnáziumban először óraadó tanárként, majd részmunkaidőben kezdtem tanítani.

Az utóbbi két évben az OKJ képzéseken mind a nappali, mind az estin is tanítom a diákokat. Nagyon szeretem az iskolát, kollégáimat, és főleg a diákjaimat, akiknek szeretettel, szívvel-lélekkel adom át tudásomat. Szívesen segítek minden hozzám forduló diáknak a tanórákon kívül is, legyen érettségi előtt, vagy érettségi után.

A Bethlen Gábor Szakgimnáziumban óraadóként kezdtem tanítani, amikor az esti OKJ képzés elkezdődött, majd egy évvel később főállásban a nappali képzést is vállaltam. A járművek, a közlekedési eszközök iránti vonzalmam már 1975 óta tart még a jelenben is. Az első szakmai végzettségem autószerelő, az autók iránti vonzalmam miatt a közlekedési tantárgyak a kedvenceim, de szeretem a raktározást, a logisztikát, mint szervezés tudományt, valamint a Szállítmányozással kapcsolatos tantárgyakat. Természetesen a jelenben ezeket a tantárgyakat és témaköröket informatikai háttér nélkül nem lehet tanítani és végezni sem. Ez okból felhasználói szinten, az informatika, mint tananyag érdekel, újabb és újabb alkalmazások ismerete tanulmányi szinten.

Munkáim során itthon és külföldön szállítmányozásban, közlekedésben műszaki szolgálatosként, illetve a logisztikában raktározásban dolgoztam. A logisztikában és szállítmányozásban a megfelelő szakemberek képzésével szeretném elérni, hogy a mai fiatalok piacképesebb szakmához jussanak, a szállítmányozásban precízebb és jobban felkészült ügyintézéssel, kevesebb hibával dolgozzanak. Ezekben a munkafolyamatokban nem "dőlhetnek hátra a munkavégzők a karosszékben, hogy én már mindent tudok", mert a technikai fejlődés nem áll meg, a technológia és az igények folyamatosan változnak!

"A Bethlenben 2008 óta tanítok, de pályám során mindvégig oktatással foglalkoztam. Kedvenc tantárgyam az elméleti gazdaságtan volt, ami sajnos a 2016-ban kezdődő tanévtől önálló tantárgyként megszűnt. A gazdaság elméleti modellezése, a kapcsolódó számítások, függvények, összefüggések középiskolás koromtól jobban érdekeltek a többi tantárgynál. Így országos versenyen is indultam, ahol 6. helyezett lettem, ami a továbbtanulásomban is meghatározó volt.Az utóbbi években olyan közgazdasági tantárgyakat szeretek leginkább tanítani, amelyeknél a gazdasági összefüggések számítási feladatokon keresztül jelennek meg. Így pl. pénzügyi számításokat, Pénzügy gyakorlat tantárgynál, illetve Vállalkozás finanszírozás gyakorlat szaktárgyat.Jó dolog tanítani, jó érzés, hogy egy tanuló, hallgató vagy csoport az irányításom, magyarázatom alapján jut el egy vagy több tantárgy eredményes elsajátításához. Az eredmény eléréséhez egy együttműködésen alapuló tanulási folyamat vezet. Tanítani akkor jó, ha az együttműködés meg tud valósulni, igyekszem ezért dolgozni. Ezt az örömöt jó átélni, ha nappalis vagy estis tanulóról, ha versenyfelkészítésről, vagy az elégséges megszerzéséről van szó egyaránt."

Ha tetszett a bejegyzés, oszd meg, mert csak a segítségeddel juthat el a hír leendő diákjainkhoz! Köszönjük

"Bár korábban számos könyvviteli és társasházkezelési területen dolgoztam gazdasági vezetőként, majd ügyvezetőként, mára főként a felnőttoktatásban tevékenykedem: Társasházkezelő, Ingatlanközvetítő, Ingatlanvagyon-értékelő és közvetítő, valamint Pénzügyi-számviteli ügyintéző képzéseken oktatok. A Bethlenben az utóbbi képzésen estin, elsősorban számviteli tantárgyakat, de alkalomadtán örömmel mást is tanítok. Ebben a képzésben a legtöbb tárgyat volt szerencsém tanítani már, így komplexen látom a tananyagot. A kedvenc tantárgyam a számvitel és a vállalkozás finanszírozás, mert mindkét tantárgyat játékosan, rajzokkal ábrázolva lehet tanítani. Számomra a legnagyobb öröm, amikor a hallgatókkal is meg tudom szerettetni a tantárgyak szépségeit." Ha tetszett a bejegyzés, oszd meg, mert csak a segítségeddel juthat el a hír leendő diákjainkhoz! Köszönjük!

A Bethlen Gábor Szakgimnáziumban egy éve tanítok, de tanári pályámat idestova 20 éve kezdtem.

Angolt tanítok, nappali és felnőttoktatásban egyaránt dolgoztam, általános és szakmai nyelvet oktattam. Számomra fontos, hogy a szakmai nyelv tanulását élvezzék a hallgatók és a vizsga során sikeresen teljesítsenek.

A nyelvtudás fontos tényező a munkaerőpiacon, és én a munkám során igyekszem ezt is szem előtt tartani.

Tíz évnyi pedagógiai munka után úgy döntöttem, hogy kipróbálom magam a szállítmányozás területén, és szakmát váltottam. Már 24 éve dolgozom a vasúti árufuvarozásban. 2006-ban, a vasúti árufuvarozás privatizációját követően lettem az osztrák tulajdonban lévő Rail Cargo Hungaria Zrt. munkavállalója, tíz éve pedig egy igazán speciális terület talált rám, mégpedig a veszélyes áru fuvarozás. Ezzel a munkakörrel tért vissza az életembe az oktatás, mivel a kollégáimnak időnként szakmai oktatást kellett tartanom. Újraébredt bennem a tudás átadásának öröme. Egy véletlen segített ennek megvalósításában, mert egy szállítmányozási ügyintézőket képző intézményben éppen az én speciális, veszélyes árus szaktudásomra volt szükség. Kezdetben csak a veszélyes áru szállításával kapcsolatos, majd a vasúti fuvarozással, szállítmányozással kapcsolatos tananyagot is oktattam. Mind a két terület tananyagát szívesen oktatom, de a kedvenc azért a veszélyes árus anyagrész. Hitelesnek érzem magam és szakmai biztonságot jelent számomra, hogy saját gyakorlati tapasztalataimmal kiegészítve adhatom át a tantárgy által megkövetelt elméleti tudást. Minden osztályomnak szervezek gyakorlati napot a munkahelyemre, ahol a vasúti árufuvarozás világa mellett a veszélyes árus ellenőrzés folyamatát is megmutatom a hallgatóknak.

Így a helyükre kerülnek az órákon megtanult fogalmak, mint űrszelvény, rakminta, pőrekocsi, lefejtőváltó, vakkarima és társaik. Egyszer egy menetrend szerint közlekedő hajó kapitányától megkérdezték, hogy nem unalmas, nem fárasztó-e számára, hogy mindig ugyanazon az útvonalon viszi a turistákat. Mosolyogva válaszolta, hogy neki a turisták szállítása nem unalmas, igazából nem is munka, mert látja rajtuk az utazás, a felfedezés, a rácsodálkozás örömét és szeret az álmok megvalósulásának részese lenni. Hasonlót érzek én is. A munkám legnagyobb fizetsége, jutalma a hallgatóim sikeres vizsgája, az, hogy a tőlem kapott tudásukat felhasználva kapnak meg egy állást, az, hogy időnként felhívnak, hogy egy-egy szakmai kérdést megbeszéljünk.

Ennél már csak az csodálatosabb, amikor kollégaként találkozunk reggel a peronon. Szeretek hajóskapitány lenni!

Személyes tapasztalatért jelentkezz képzéseinkre!

Logisztikai és szállítmányozási ügyintéző
Pénzügyi - számviteli ügyintéző
Vállalkozási mérlegképes könyvelő